sobota, 19 stycznia 2013

Prolog

-No i to na dzisiaj tyle. Dziękuję, widzimy się jutro. 
Te słowa ożywiły mnie momentalnie. Nie patrząc na to co robią inni, wstałam z piekielnie niewygodnego krzesła, po czym zaczęłam wrzucać książki do torby. Jedna z nich nie chciała się zmieścić zmuszając mnie do niesienia jej w rękach i przy okazji sprawiając, że stawałam się bardziej nerwowa. Zawsze uważałam, że paradowanie po szkolnym korytarzu z książkami w rękach jest symbolem kujonów. Nie byłam kujonem. 
Część osób wyszła już z klasy i tylko nieliczna garstka została  w środku. Profesor Kimlet wciąż siedział przy biurku i zapisywał coś w dzienniku, trzymając głowę strasznie blisko biurka. Nie lubiłam go. Zawsze dostawiałam zaniżone oceny, a co za tym szło, kłóciłam się iż robi to złośliwie. Podejrzewam, że on także nie pała do mnie sympatią, jednak nie dbałam o to. To tylko szkoła. W końcu nadejdzie dzień, w którym powiem tym wszystkim idiotom adiós i zostawię tą instytucję za sobą. Jednak niestety to jeszcze musi trochę poczekać. Mam 18 lat, szkołę kończę dopiero za rok. Wyszłam z klasy szybkim krokiem wpadając w tłum rozgadanych ludzi. Jakaś dziewczyna trąciła mnie łokciem, a gdy  zorientowała się, że to ja byłam ofiarą, odwróciła się i przeprosiła. Jej gęsta, ciemna i trochę zbyt długa grzywka wpadała jej do oczy. Rowan Tellas, pierwszoklasistka. Zbyt krótko tu jest, aby wiedzieć, że powinna uważać. Rzuciłam jej wrogie spojrzenie, aby wiedziała, że powinna na mnie uważać. Szłam dalej przeciskając się przez kolejne grupki rozbawionego towarzystwa. Westchnęłam próbując uspokoić nerwy. Dlaczego tak wszystko mnie denerwuje? To pytanie przemykało ostatnio dosyć często w mojej głowie. Jeszcze nie tak dawno byłam towarzyską osobą, chcącą pomagać innym. Gdzie to znikło? 
W pewnym momencie ktoś złapał mnie od tyłu za ramię. Zatrzymałam się natychmiast, a sekundę później poczułam jak ktoś wpada na mnie, rzucając pod nosem nieprzyjemny komentarze. Po chwili trochę wyższy chłopak ode mnie wyminął mnie kręcą głową. Palant, pomyślałam. 
-Ale pędzisz!- Rachel uśmiechnęła się do mnie zadziornie. Jej półdługie blond włosy związane w wysokiego koka pozwalały zauważyć innym, że dziewczyna ma niesamowicie ładne rysy twarzy. Jej wciąż rosnący brzuszek delikatnie otarł się o moje przedramię. Ruszyłyśmy razem w stronę wyjścia ze szkoły. 
-O której kończysz?- zapytałam ponownie wpychając się w tłum 
-Mam jeszcze dwie godziny, a ty?- odparła, prawą dłoń położyła na ośmiomiesięcznym brzuchu, ochraniając przed ewentualnym popchnięciem. 
-Za godzinę- rzuciłam w odpowiedzi nie mając zbytnie nastroju do rozmów. 
Rachel była moją przyjaciółką. Przyjaźniłyśmy się odkąd skończyłyśmy dziesięć lat. Nasi rodzice poznali się na wakacjach w USA, a później przeprowadzili się tutaj z Coventry. Rachel jest jedną z najładniejszych dziewczyn jakie znałam. Zazdrościłam jej urody, choć podobno sama nie miałam nagannego wyglądu. Mimo to nie chciałabym być teraz na jej miejscu. Osiem miesięcy temu zaszła w ciąże ze swoim chłopakiem, który gdy tylko dowiedział się, że zostanie ojcem zostawił ją. Na początku wieść, że zostanie mamą była dla nas obu szokiem, a rozmowy o aborcji nie schodziły na boczny tor, choćby na jeden dzień. Rachel była pewna siebie i chyba tylko to pomogło dokonać jej wyboru. Postanowiła urodzić to dziecko i pokazać frajerowi, że kobieta sama może poradzić sobie bez faceta. 
-Erin i Ian są w naszym miejscu- oznajmiła spoglądając w ekran swojej komórki. Nasze miejsce to tak naprawdę nic innego jak centralny punkt dziedzińca szkolnego, z którego można było obserwować wchodzących do szkoły uczniów. Lubiliśmy tam przesiadywać i przy okazji komentować wszystko co u innych wydawało się być kompletną porażką. Kiedyś taka nie byłam. Erin, Ian i Rachel dodali mi wiary w siebie. Dlaczego więc często byłam wredna dla innych choć jedno z drugim nie miało wcale tak dużo wspólnego? 
Bez powodu. 

~~~~

Jak Wam się podoba? Ta historia będzie zupełnie inna od tej o Lilianie i Harrym(link do tego opowiadania). Ciesze się, że pomimo takiej pustki na tym blog już jest pięciu obserwatorów. Mam nadzieję, że będzie ich więcej, a opowiadanie Wam się spodoba! 

12 komentarzy:

  1. Swietne :) czekam na kolejny ! :) zapraszam również do siebie you-are-my-only-world.blogspot.com :) zostaw po sobie ślad :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Wcale nie widać, że to dopiero twój 2 blog. Jak czytam, to mam wrażenie jakbyś była doświadczoną pisarką *__* Pisz dalej, a jak chcesz to informuj mnie o nowych rozdziałach na TT :D Już się nie mogę doczekać 1 rozdziału^.^ Moje TT: KatyRaven1

    OdpowiedzUsuń
  3. Już mi się podoba.
    Kiedy następny wpis?? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie, że się podoba. Wiem, że to na razie początek i nic jeszcze szczególnego się nie dzieje, ale już mi się straszliwie podoba <333 Czekam na ciąg dalszy :)

    http://po-obu-stronach-lustra-1d.blogspot.com/
    http://pain-and-love-1d.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Taak! Jest prolog! To lubię! Jestem pewna, że będzie przybywało obserwatorów :D
    A co do prologu, podoba mi się :D, czekam oczywiście na rozwój wydarzeń <3.
    Love, @sedii_ :*

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny, proszę, jak będzie 1 rozdział to powiadom mnie na moim blogu, jeśli to nie problem oczywiście :) x
    http://opowiadania-paulikka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. omg to już wiem że ten blog będzie po prostu boooski i czekam na kolejny rozdział :****

    OdpowiedzUsuń
  8. kiedy dodasz ? nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekam na 1 rozdział! <3

    Anita

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy będzie 1 rozdział ? :D Troszeczkę długo już czekamy <3 ;* - Natka . :D

    OdpowiedzUsuń